Pages

Friday 18 March 2011

مستند از کودتا تا کودتا


به مناسبت شصتـُمین سال ملی شدن صنعت نفت ایران در 29 اسفند 1329 و به پاس زحمات زنده یاد دکتر محمد مصدق و تمامی آزادی خواهان راه عدالت در تاریخ ایران زمین.


این مستند مروری بر تاریخ معاصر ایران از حوادث کودتای 28 مرداد 1332 تا حوادث کودتای 22 خرداد 1388 در پنج بخش می باشد:


        

از کودتای 28 مرداد 1332 تا انقلاب 22 بهمن 1357



2-    از انقلاب بهمن 1357 تا کودتای خرداد 1360 (عزل بنی صدر)



3-    از کودتای خرداد 1360 تا کودتای خرداد 1368 ( انتصاب رهبر)



4-    از کودتای خرداد 1368 تا قدرت گرفتن گروه های فشار خرداد 1384



5-    از قدرت گرفتن گروه های فشار خرداد 1384 تا کودتای خرداد 1388





لینکهای تماشا و دریافت ("دانلود")  ویدیو کامل شامل همه پنج قسمت:   (Full Video Downloads)



4 comments:

  1. az zahamate shoma azizan kamal tashkor daram lotfan etela resani konid amir az danmark

    ReplyDelete
  2. بسیار سپاسگذارم
    امیدوارم بتوانم سهم خود را در انتشار مستندتان آنگونه که در خور کار زیبایتان است ایفا کنم.
    faryad.azadi

    ReplyDelete
  3. این مستند نیاز به اصلاحات اساسی دارد:
    1- چرا از عوامل اثر گذار بیرونی در این مستند هیچگونه رد پایی دیده نمی شود؟
    (برای مثال در مسئله گروگانگیری از دخالت و نقش خارج هیچگونه صحبتی به میان نیامده)
    2- خیلی از مسائل مهم و تاثیر گذار در تاریخ معاصر ایران از جمله ایران گیت و اکتبر سوپراز در این مستند دیده نمی شود.
    3- چگالی محتوایی 3 قسمت اول در مقایسه با دو قسمت انتهایی بطرز مشکوکی نا متعارف است به گونه ای که تاریخ اوایل و قبل از انقلاب بصورت گذری و شماتیک بررسی شده اند و حال آنکه 2 قسمت انتهایی در این مستند کاملا پررنگ جلوه داده شده است.
    لذا در این مستند گویا قرار است به بیننده اینگونه القا شود که بیگانگان در شکل گیری و بقای استبداد از یک سو و از سوی دیگر اصلاح طلبانی همچون مهاجرانی ، خاتمی، کدیور و ... از هر گونه تقصیری مبرا و یا دست کم قربانی بوده اند. در یک کلام بنظر میرسد این مجموعه زیبا محصول قدرت طلبان وابسته است.
    با تمام این تفاصیل انصافا این مجموعه مستند به عنوان برگه ای تاریخی جهت اطلاع رسانی به بخش نا آگاه جامعه مفید می باشد که انتظار میرود با تکمیل آن حرکتی اثرگذار جهت اعتلای فرهنگ و دانش تاریخی این سرزمین بگردد.

    ReplyDelete
  4. با تشکر فراوان از همه شما دوستان و دوستداران ایران زمین بابت تشویقاتی که با "ایمیل"، یا در "وبلاگ"، کانال "یوتیوب" یا صفحه "فیسبوک" برای ما فرستادید. همچنین سپاس بسیار از تمامی عزیزانی که با نظرات، انتقادات و اصلاحاتشان در آگاهی عمومی کمک شایانی می کنند.

    هدف از تهیه مستند از کودتا تا کودتا، به تصویر کشیدن بخشهایی از تاریخ شصت ساله معاصر ایران است که عمدتا در رسانه های جمهوری اسلامی حذف، تحریف و یا کم رنگ شده اند. مرور شصت سال در کمتر از شصت دقیقه لاجرم گروه را ملزم به انتخاب مهمترین حوادث برای اطلاع رسانی می کرد.

    تمرکز این مستند بر نشان دادن نقش مردم در شکل گیری تاریخ خودشان هست. در تقابل دو جبهه همیشگی آزادی و عدالت خواهان در برابر خودکامگان و انحصار طلبان، آگاهی مردم هست که تعیین کننده اصلی سرنوشت آنهاست. اگرچه که نقش توطئه بیگانگان پوشیده نیست ولی تا وقتی خائنین داخلی نباشند، طمعکار خارجی دستشان کوتاه است.

    طبقه بندی این پنج قسمت صرفا در نقاط عطف چهار کودتا و انقلاب معاصر شکل گرفته و سعی شده از کسانی که در راه آزادی بیان و استقرار عدالت هزینه کرده اند تا حد ممکن یاد شود مستقل از اعتقادات و جهتگیری های سیاسی آنها.

    آینه آینده صمیمانه از نظرات شما تشکر و همواره استقبال می کند و برای بهبود کارهای بعدی مطمئنا آنها را لحاظ خواهد کرد. با آرزوی سالی سرشار از آگاهی عمومی برای تغییر زیربنایی ملت ایران جهت استقرار آزادی و عدالت در ایران زمین.

    ReplyDelete