Pages

Thursday 7 April 2011



آینه آینده در مورد مستند از کودتا تا کودتا مشتاقانه منتظر نظرات و اصلاحات و انتقادات شما صاحبنظران، همراهان، مخاطبین و مخالفین برای درج و در دسترس قرار دادن عموم جهت رشد آگاهی همگانی میباشد.

باسپاس

Sunday 3 April 2011


                                           


با سلام به شما هموطنان ایران دوست،


این نکات به نظرم رسیدند که رعایتشان کار ارزشمند شما را کامل تر می کنند:

1- هرگاه از کودتای رضاخانی آغاز می کردید تاریخی مصور می شد از کودتاها.

2- در کودتاهای رضا خان و 28 مرداد و خرداد 60، حضور قدرت خارجی و نقش آن از قلم افتاده است. البته شما دو کودتای 28 مرداد و خرداد 60 را تاریخ کرده اید. در اولی نقش انگلستان و امریکا و تصدی کودتا از سوی روزولت و در دومی گروگانگیری و سازش پنهانی (اکتبر سورپرایز) و کودتای نوژه و تجاوز عراق به ایران را باید دید.

3- در 22 خرداد 88 هم کودتا رخ داد. زیرا کودتا کنندگان اجرای قانون خود ساخته را نیز بشکل علنی موقوف کردند و حکومتگران را نیز تغییر دادند.  با وجود این، نمی باید از نقش قدرت خارجی قافل بود. در حقیقت دولتی بیگانه از جامعه ملی و تک پایه ناگزیر می باید از راه ستیز و سازش با قدرت خارجی برجا بماند. در این بررسی می باید نقش دو طرف را در رابطه با قدرت خارجی دید.

4- توجه بکنید که تا از درون به بیرون مراجعه نشود، بیرون توانائی مداخله در درون را پیدا نمی کند. پس می باید چگونگی مراجعه به قدرت خارجی را در هر یک از کودتاها، با هنری که سازنده تاریخ مصور دارد، بنمایاند.

5- ضابطه لازم است. از مشروطیت به دین سو، دو خط و ربط از یکدیگر مشخص شدند: یکی خط و ربط استقلال و آزادی و دیگری خط و ربط استبداد و وابستگی . هرگاه این ضابطه رعایت شود، تاریخ شما دقیق و شفاف می شود.

6- قسمت پنجم بریده بریده است. یعنی این که زود به زود صدا قطع می شود زیرا فیلم از حرکت باز می ماند.

توفیق با شما یار زیرا کاری بس ارشمند کرده اید و بدون تردید اثر می گذارد در پیدا شدن وجدان همگانی به تغییر از استبداد و وابستگی به استقلال و آزادی .

شاد و پیروز باشید.

1390/1/6